Fundația Romanian Angel Appeal, împreună cu Centrul Medical Universitar Gronigen (UMCG) din Olanda, Consorțiul pentru Evaluări Biologice și Farmacologice (CVBF) din Italia, Universitatea Babeș Bolay (UBB) din România și Fundația SYNAPSIS din Polonia au demarat proiectul numit Întărirea Capacității Profesioniștilor care Lucrează în Școli cu Copii și Tineri care suferă de afecțiuni din spectrul autsimului.

Proiectul este implementat în cadrul programului Erasmus+ și își propune să consolideze cunoștințele și abilitățile cadrelor didactice în lucrul cu clasele incluzive și în gestionarea unor realități complexe în clasă.

Oferirea de șanse egale pentru copiii cu tulburări de spectru autist reprezintă o principal preocupare în toate țările implicate în proiect. De asemenea, politicile actuale ale Uniunii Europene reflectă această abordare și stipulează că „persoanele cu dizabilități, în special copiii (inclusiv cei cu tulburări de spectru autist), trebuie să fie integrați în sistemul de învățământ de masă și să beneficieze de sprijin individual în interesul copilului” (Strategia europeană pentru persoanele cu handicap 2010-2020).

În acest context, numărul copiilor cu tulburări ale spectrului autist care sunt înscriși în învățământul de masă și ale căror nevoi trebuie îndeplinite de un sistem care încâ nu este pregătit să gestioneze astfel de situații, este în continuă creștere.

Deoarece există dovezi clare că formarea cadrelor didactice crește șansele copiilor cu tulburări de spectru autist cu privire la incluziunea școlară, proiectul actual se adresează profesorilor din învâțământul primar și gimnazial.

În următorii doi ani, 800 de profesori sunt așteptați să se înscrie în programul e-learning, în cadrul căruia vor avea acces la patru cursuri de calitate, disponibile în cinci limbi. Școlile și autoritățile locale vor fi implicate în implementarea proiectului pentru a asigura o distribuție mai largă a informațiilor și un feedback direct în activitățile de implementare.

Parcurgând modulele de e-learning dezvoltate în cadrul proiectului, profesorii vor primii informații generale despre tulburările din spectrul autismului, vor învăța cum să lucreze cu copii cu autism și cum să implice părinții acestor copii în dezvoltarea unui mediu incluzv în clasă. De asemenea, cadrele didactice vor învăța cum să crească gradul de integrare școlară a copiilor cu tulburări de spectru autist.

Se așteaptă ca proiectul să producă următarele rezultate:

  • Patru cursuri de e-learning pentru cadrele didactice din învățământul primar și gimnazial, disponibile în următoarele limbi: engleză, italiană, olandeză, poloneză, română
  • 800 de certificate eliberate în timpul proiectului pentru întregul program de formare
  • 800 de copii cu tulburări de spectru autist și familiile lor influențați pozitiv de program în toate cele patru țări
  • Peste 120 de persoane interesate implicate în proiect (reprezentanți ai școlilor și ai autorităților școlare regionale

Fiecare partener din proiect va selecta cel puțin trei școli ca parteneri asociați. Criteriile de selecție vor fi reprezentate de interesul și dorința de participare la program, dar și de numărul de copii și tineri cu afecțiuni de spectru autist integrați în școală.

Pentru mai multe informații despre proiect vizitați site-ul Fundației Romanian Angel Appeal (www.raa.ro) și al partenerilor acesteia.

Click aici pentru a descărca comunicatul de presă

Arhiva stiri

© Romanian Angel Appeal | 1991 - 2017 | Designed by Răzvan Rădulescu

Data privacy information Info Confidențialitate Date
In accordance with the GDPR Regulation, we inform you that this website can collect the following data: Referitor la regulamentul de protecție al datelor, vă informăm că acest site poate colecta următoarele date:
You will find more informations about this accessing the Terms Of Use Citiți informațiile complete accesând Termeni și Condiții
Some of the conditions are required. Please agree with then in order to move forward. Anumite condiții sunt obligatorii. Vă rugăm să le acceptați pentru a putea merge mai departe.