Campania de informare privind Prevenirea Transmiterii Infecției cu HIV de la Mamă la Copil (PMTCT) a fost lansată în martie 2005 și s-a finalizat la sfârșitul anului 2005.

Parteneri și finanțatori: Fundația pentru o Societate Deschisă Ungaria, Banca Mondială, Fondul Global de Combatere a HIV/SIDA, TB și Malariei, NEXTCap Advertising prin regizorul Radu Muntean.

Sloganul campaniei: „Alege cum va fi viața copilului tău!”

Număr estimat de beneficiari: peste 2 milioane.

 Scopul acestei campanii a fost acela de a informa gravidele din județele partenere în program și de a încuraja consilierea și testarea HIV voluntară a acestora, împreună cu partenerii lor, în vederea reducerii ratei de transmitere verticală a infecției cu HIV.

Desfășurată cu participarea și prin intermediul a 22 de maternități și spitale de obstetrică-ginecologie din 18 județe (Arad, Bacău, Bihor, Brașov, București, Cluj, Constanța, Giurgiu, Hunedoara, Iași, Ilfov, Maramureș, Mureș, Neamț, Sibiu, Suceava, Timiș, Vâlcea), aceasta a pornit de la constatarea că deși testarea gravidei este gratuită în România (Ordinul MS Nr. 889/1989), un număr mare de gravide ajung în continuare la naștere fără a efectua testul HIV.

De multe ori, aceste femei aparțin unor grupuri cu risc crescut de infectare cu HIV, consilierea și testarea lor fiind esențială pentru depistarea precoce a unei eventuale infecții cu HIV și pentru aplicarea adecvată a protocolului PMTCT.

În proiect s-a încercat identificarea unor căi de diseminare a informației, în special către femeile gravide care nu accesează în mod uzual serviciile medicale de specialitate pe parcursul sarcinii, sau pentru cele pentru care mesajul scris nu are impact. Astfel a apărut o nouă componentă a proiectului, campania media.

Obiectivele campaniei au fost:
1. Informarea femeilor gravide internate în maternități cu privire la beneficiile efectuării testului HIV;
2. Conștientizarea și pregătirea medicilor în domeniul prevenirii transmiterii infecției cu HIV de la mamă la făt;
3. Încurajarea consilierii și testării voluntare HIV a femeilor gravide cu scopul de a preveni transmiterea HIV și a altor ITS;
4. Creșterea accesului (non-discriminatoriu) la serviciile medicale și de asistență socială pentru gravidele sero-pozitive și furnizarea întregului pachet de măsuri privind prevenirea transmiterii infecției cu HIV la copil.

Această campanie s-a adresat femeilor cu vârsta între 18-40 de ani și care doresc să aibă copii. S-a estimat un public țintă de 3.441.000 femei, atât din mediul urban cât și din cel rural.

Principalele activități desfășurate:
1. Realizarea materialelor din campania media impreună cu NEXTCap (agenție care a oferit serviciile de creație pro bono).

Au fost realizate 3 spoturi tv și un spot radio, pentru difuzare în media natională și locală, care au fost pretestate într-un focus grup format din 10 femei din publicul țintă.

2. Realizarea filmului educativ cu o durată de 15 minute. Filmul scoate în evidență importanța și beneficiile efectuării testului HIV de către femeile gravide, aducând totodată în discuție și latura socială a epidemiei cu HIV (discriminarea persoanelor seropozitive). Filmul a fost multiplicat pe suport VHS (500 de exemplare) și CD (1.000 de exemplare) și a fost pus la dispoziția maternităților partenere și a altor organizații active în domeniu.

3. Au fost selectate 22 de maternități din 18 județe: Arad, Bacău, Bihor, Brașov, București, Cluj, Constanța, Giurgiu, Hunedoara, Iași, Ilfov, Maramureș, Mureș, Neamț, Sibiu, Suceava, Timiș, Vâlcea.

4. Spitalele partenere au primit echipament video și TV în funcție de nevoile identificate în fiecare instituție.

5. Maternitățile selectate au difuzat filmul educativ în medie 1/zi. Aproximativ 25.000 de femei internate au vizionat materialul video pe durata campaniei.

6. Campania media. Lansarea a avut loc pe 31 martie 2005 printr-o conferința de presă la care au participat 30 de persoane: parteneri, reprezentați ai altor organizații și jurnaliști. Campania s-a finalizat în luna ianuarie 2006.

Demersul media și rezultatele sale au fost promovate în 38 de întâlniri organizate de RAA cu jurnaliști, în cadrul proiectelor „Responabiltate socială în mass media” finanțat de Fundația pentru o Societate Deschisă Ungaria, „PMTCT Rural” finanțat de Banca Mondială și respectiv programele finanțate de Fondul Global. Au fost publicate 7 articole.

Spoturile TV au fost difuzate de 6 canale de televiziune (Protv, Acasă, TVR1, TVR2, TVR Cultural, MIX 2 TV-Brașov), 1/zi, în intervalul orar 7-17, având o audiență estimată la 1.631.034 femei care au văzut spoturile cel puțin o dată.

Spotul radio a fost difuzat pe 12 stații radio, în medie de 2/zi (însoțit de concursuri radio cu premii oferite prin programul de Promovare a Consilierii și Testării Voluntare finanțat de Fondul Global). Au fost oferite câte 35 de premii/radio, constând în: un tricou, o bandană, un marker, prezervative și materiale informative.

7. Realizarea și distribuirea de materiale informative pentru grupul țintă și materiale promoționale.

8. Lansarea liniei telefonice de informare pusă de RAA la dispoziția celor interesați să afle mai multe despre infecția cu HIV, beneficiile consilierii și testării, adrese utile (centre de consiliere și testare).

Campania a avut o însemnătate deosebită nu numai prin mesajul transmis ci și prin faptul că a fost una dintre puținele campanii realizate în România în care raportul cost/calitate a lucrat în mod clar în favoarea calității.

© Romanian Angel Appeal | 1991 - 2017 | Designed by Răzvan Rădulescu

Data privacy information Info Confidențialitate Date
In accordance with the GDPR Regulation, we inform you that this website can collect the following data: Referitor la regulamentul de protecție al datelor, vă informăm că acest site poate colecta următoarele date:
You will find more informations about this accessing the Terms Of Use Citiți informațiile complete accesând Termeni și Condiții
Some of the conditions are required. Please agree with then in order to move forward. Anumite condiții sunt obligatorii. Vă rugăm să le acceptați pentru a putea merge mai departe.