Campania de sensibilizare a opiniei publice la problematica HIV/SIDA-Festivalul ARTS&AIDS-a fost lansată în 2006 și reluată ulterior în 2007.

În realizarea acestei campanii, alături de Fundația RAA și-au mai adus contribuția: Pizza Hut, KFC, Generali Asigurări, Quadrant-Amroq Beverages și Iridex Group.

De asemenea, partenerii noștri în organizarea și desfășurarea acestui eveniment au fost: ARCUB, Movieplex, Casă de Cultură a Studenților „Grigore Preoteasă”, Asociația Accept România, Asociația Română Anti-SIDA (ARAS), Uniunea Națională a Organizațiilor Persoanelor Afectate de HIV/SIDA (UNOPA), Zimbrii.ro, MediaORG, Cold Fusion, Webpro, ICEP World și Rospotline.

Parteneri media: Tabu, Popcorn, CityFM, 121.ro, En-joy.ro, Fotomagazin și MTV România.

În 2006, s-au împlinit 15 ani de când Fundația RAA activează în România. Din acest motiv, ne-am dorit să organizăm un eveniment special, care să marcheze această aniversare, atrăgând totodată atenția asupra implicațiilor majore, de ordin medical, social și economic, pe care le poate avea epidemia cu HIV/SIDA. Considerată „maladia secolului”, infecția cu HIV este prezentă în viața noastră, fie și numai că subiect de artă.

Ne-am dorit că marcarea a 15 ani de la înființarea Fundației RAA să reprezinte un prilej de meditație asupra condiției, respectului și suportului de care au nevoie persoanele seropozitive din partea comunității și totodată, o oportunitate de a le vorbi oamenilor despre sănătate, toleranță, într-ajutorare, suport, integrare, talent și artă.

Obiectivele campaniei au fost:

1) mediatizarea subiectului HIV/SIDA prin intermediul discuțiilor și dezbaterilor pe teme artistice. Reflectarea problematicii HIV/SIDA în artă, sub diferitele sale manifestări, a avut și continuă să aibă un impact deosebit asupra opiniei publice și a conștiintei colective;

2) limitarea și combaterea stigmatizării și discriminării la care sunt supuse persoanele afectate de HIV/SIDA;

3) creșterea vizibilității programelor și a activităților pe care le realizează organizațiile neguvernamentale active în domeniul HIV/SIDA;

4) promovarea serviciilor de prevenire și îngrijire asigurate de Fundația RAA.

Cele 5 zile de festival s-au tradus practic prin 5 zile de artă având că temă centrală HIV/SIDA:

– foto-reportajul „Moștenirea ascunsă”, realizat de fotografa britanică Hazel Thomson, care a surprins momente din viața adoelscentilor seropozitivi din România, căruia i s-au adăugat și fotografii realizate chiar de către tinerii care trăiesc cu infecție HIV/SIDA în cadrul concursului „Lumea văzută prin ochii mei”;
– spoturi media care abordează o temă socială: HIV/SIDA, infecțiile cu transmitere sexuală (ITS), consumul de droguri și riscurile asociate acestuia, etc;
– teatrul-forum „6 personaje în căutarea unui public cald”, pus în scenă de trupă ARAS;
– filmul fenomen RENT inspirat din opera rock cu același nume, considerată HAIR-ul anilor ,90, prezentat în România în premieră în cadrul festivalului. Reluat ulterior de posturile mari de televiziune, cu acoperire națională, filmul a fost, de fapt, o pledoarie pentru toleranță și într-ajutorare. Despre omenie și solidaritate. Conceput ca un musical, RENT aduce în atenția spectatorilor săi povestea mai multor povești: 6 tineri, având preocupări diferite, provenind din medii culturale și sociale foarte diferite, dar având un element comun: toți sunt infectați cu HIV. Redefinirea prezentului și a viitorului în funcție de această realitate conduce, pe parcursul narațiunii, la situații în care lecția de viață este cea a curajului și a solidarității;
– concertul maraton Somebody’s Child, la care au luat parte formațiile Vița de Vie, Omul cu Șobolani, Sarmalele Reci, Zob, Simona Radu, Florin Chilian, Byron, etc.

Festivalul s-a bucurat de o mare atenție din publicului, cât și a presei: articole (Jurnalul Național, Cotidianul, România Liberă, Compact, Gândul), interviuri TV (TVR Cultural, Sensi, TVR1, Antena 3, Antena 1, MTV), 40 de website-uri făcând referire la eveniment, festivalul menționat în detaliu în 24 FUN, articole de prezentare în Photo Magazine, TABU și POPCORN, etc.

Totodată, pe parcursul festivalul au fost distribuite 6 comunicate de presă (unul general și câte unul pentru fiecare zi din eveniment) iar site-ul Fundației RAA a fost vizită de peste 5.500 de persoane în perioada festivalului și cea imediat următoare acesteia.

Impactul festivalului asupra publicului a fost unul impresionant. Prezenți într-un număr care a depășit așteptările organizatorilor, participanții și-au manifestat entuziasmul față de acest gen de manifestare, încurajând reluarea lui.

La final, urmărind impresiile pe care spectatorii le-au comunicat echipei de organizare sau mesajele postate pe internet, nu putem spune decât că „o mână întinsă spre ajutor spune mai multe decât 1.000 de cuvinte”.

© Romanian Angel Appeal | 1991 - 2017 | Designed by Răzvan Rădulescu

Data privacy information Info Confidențialitate Date
In accordance with the GDPR Regulation, we inform you that this website can collect the following data: Referitor la regulamentul de protecție al datelor, vă informăm că acest site poate colecta următoarele date:
You will find more informations about this accessing the Terms Of Use Citiți informațiile complete accesând Termeni și Condiții
Some of the conditions are required. Please agree with then in order to move forward. Anumite condiții sunt obligatorii. Vă rugăm să le acceptați pentru a putea merge mai departe.