Promovarea sanatatii si comunicare pentru schimbarea comportamentului

RAA initiaza si coordoneaza campanii care combina activitatile de lobby si advocacy, marketing social, comunicarea cu mass media precum si activitati si interventii de teren. Scopul activitatilor si initiativelor RAA in domeniul promovarii sanatatii il reprezinta imbunatatirea starii de sanatate a populatiei, prin adoptarea unor comportamente sanatoase.

Prin programele realizate pana in prezent, Fundatia RAA acorda o atentie deosebita comunicarii pentru schimbarea comportamentului cu risc crescut de infectare HIV/SIDA si de imbolnavire TB, incurajand adoptarea unei atitudini responsabile si a unui stil de viata sanatos.

Plecand de la informatiile furnizate de studii cantitative si calitative, Fundatia RAA elaboreaza mesaje care sa raspunda nevoilor identificate, dar si stilului de viata, obiceiurilor si culturii proprii grupurilor tinta. Astfel, mesajele formulate si transmise in cadrul unei campanii de comunicare si promovarea sanatatii se bazeaza pe dovezi obiective si pe o buna cunoastere a publicului tinta.

Realizarea materialelor distribuite in cursul acestor campanii presupune atat testarea lor prealabila pe esantioane reprezentative ale grupului tinta cat si adoptarea unui concept si a unei forme de prezentare cat mai adecvate.

De asemenea, RAA integreaza evaluarea impactului post-campanie printre indicatorii de masurare si monitorizare a succesului inregistrat si ai schimbarilor produse in comportamentul indivizilor si ai grupului populational din care acestia fac parte.